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120 다산콜재단 서울특별시

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인권경영 헌장

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서울특별시 120다산콜재단 인권경영 헌장 서울특별시120다산콜재단은 시민 중심의 소통행정을 실현하기 위하여 서울시 행정에 관한 전문적인 상담 서비스를 제공하는 기관으로, 인권경영을 지향합니다.
인권경영의 실천을 위해 재단 임직원이 준수해야 할 올바른 행동 규범과 가치 판단을 기준으로 다음과 같이 인권경영 헌장을 선포합니다.

  1. 첫째, 인권, 노동, 환경, 반부패 등의 가치를 지키기 위한 국제 기준과 규범을 존중하고 따르겠습니다.
  2. 둘째, 임직원의 고용을 포함한 모든 이해관계자와의 관계에서 인종, 국적, 종교, 장애, 성별, 연령, 출생지, 정치적 견해 등을 이유로 차별하지 않겠습니다.
  3. 셋째, 직원의 인권을 보호하고 증진하기 위해 결사 및 단체 교섭의 자유를 보장하며, 노사 간 신뢰를 기반으로 공동 번영을 지향하겠습니다.
  4. 넷째, 어떠한 경우에도 강제 노동과 아동 노동을 허용하지 않겠습니다.
  5. 다섯째, 감정노동자 인권을 보호하고 안전하고 건강한 노동 환경을 제공하여 산업 안전과 건강권을 확보하겠습니다.
  6. 여섯째, 서울시민, 재단과 관계된 이해관계자들의 인권을 존중하며 인권경영 정책을 알리고 실천하도록 적극 소통하겠습니다.
  7. 일곱째, 사업을 추진하는 과정에서 지역 주민의 인권을 존중하고 보호하겠습니다.
  8. 여덟째, 국내외 환경 관련 법규를 준수하고, 미래 세대의 쾌적한 삶을 위해 노력하겠습니다.
  9. 아홉째, 재단 업무를 수행하는 과정에서 관계된 모든 시민의 인권을 보호하고 침해하지 않도록 수집한 개인정보 및 업무관련 정보를 철저히 관리하겠습니다.
  10. 열째, 사업 추진 과정에서 발생하는 인권침해를 사전에 예방하고 인권이 침해되었을 경우 신속하게 대응하여 적절한 구제 조치를 하겠습니다.

재단은 임직원을 비롯한 모든 이해관계자의 인권을 존중하고 보호하며, 인권경영의 정착과 확산을 위해 최선을 다할 것을 다짐합니다.

인권경영 헌장

Seoul 120 Dasan Call Foundation
Human Rights Management Charter
The Seoul 120 Dasan Call Foundation, as a public institution providing specialized consulting services on the administration of the Seoul Metropolitan Government, is committed to fostering citizen-centered communication and governance. The Foundation pledges to uphold human rights management principles in alignment with these objectives.
Accordingly, we hereby declare the following Human Rights Management Charter, outlining the behavioral norms and value judgments expected of all Foundation employees.

  1. First, we commit to complying with international standards and norms, including those related to human rights, labor, environmental protection, and anti-corruption.
  2. Second, we will not tolerate discrimination based on race, nationality, religion, disability, gender, age, place of birth, political beliefs, or any other status, in any of our interactions with stakeholders, including in our employment practices.
  3. Third, we will ensure the protection and promotion of employee’s human rights, including their rights to freedom of association and collective bargaining, fostering mutual trust and shared prosperity between management and labor.
  4. Fourth, we strictly prohibit all forms of forced or child labor under any circumstances.
  5. Fifth, we are dedicated to providing a safe and healthy work environment, ensuring the occupational safety and health of all our employees.
  6. Sixth, we will respect the human rights of Seoul residents and all stakeholders associated with the Foundation, and will actively communicate our human rights management policies to ensure their implementation.
  7. Seventh, we will respect and safeguard the human rights of residents in the communities where we operate.
  8. Eighth, we will adhere to national and international environmental laws and regulations, striving to ensure a sustainable and comfortable living environment for future generations.
  9. Ninth, we are committed to protecting the rights and interests of citizens by carefully managing personal information collected during our operations.
  10. Tenth, we will respond promptly to any human rights violations that may occur during our operations and take appropriate corrective actions.

The Seoul 120 Dasan Call Foundation is dedicated to respecting and protecting the human rights of all stakeholders, including its employees. It will continue to do its utmost to establish and promote a culture of human rights management.

Human Rights Management Charter

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